Litelok.
El candado ultraligero Que Quiere revolucionar la Seguridad ciclista.
(+INFO)
El dissenyador industrial Neil Barron ha desenvolupat un cadenat extremadament lleuger, flexible i segur com pocs. El seu nom: Litelok.
Tots els que ens movem en bicicleta per la ciutat sabem que, sí o sí, ens toca portar a sobre el cadenat de torn. Alguns ho fixen al quadre, altres ho porten a la motxilla i hi ha qui fins i tot s'enganxa l'O a les travetes del cinturó. És el preu que cal pagar si volem mantenir la nostra bicicleta fora de perill dels lladres.
En aquesta pràctica quotidiana hi ha un factor determinant: el pes. I és que un bon cadenat o U és sempre un objecte pesat. Precisament això va ser el que va portar al dissenyador industrial Neil Barron a fer-se una pregunta: ¿com és possible que les bicicletes siguin cada vegada més lleugeres i els sistemes de seguretat segueixin pesant tant? Per això es va proposar un repte: crear un cadenat extremadament segur i, al mateix temps, lleuger com una ploma i còmode de portar. I creu haver-ho aconseguit amb Litelok.
El secret està en les capes
El revolucionari cadenat està construït amb un material patentat anomenat Boaflexicore, que té la particularitat de constar de diverses capes de diferents materials, tots ells flexibles però extraordinàriament resistents. En paraules de Barron, cada capa aporta una seguretat extra, fent a Litelok resistent a qualsevol cortacables i fins i tot a una serra per a metalls.
Litelok
Litelok es va llançar com a projecte el passat mes de març a la plataforma de micromecenatge Kickstarter. El seu objectiu inicial era aconseguir 20.000 lliures (27.800 euros), però el públic va respondre de manera sorprenent i la quantitat recaptada va multiplicar per deu aquesta quantitat, el que demostra la demanda dels ciclistes d'un sistema com aquest per assegurar la seva bicicleta. Les primeres comandes, els d'aquells que van decidir donar suport al projecte amb una aportació, arribaran a l'agost. La resta poden reservar-lo a través del seu web. El preu: 70 lliures (uns 97 euros).