El ENIGMÀTIC CODI.

Segurament més d'una vegada t'has preguntat que signifiquen els petits codis que hi ha en una de les barres de la forquilla i en el cos del teu amortidor FOX.
(+Info)

0

Ara et anem a explicar tot el que signifiquen i com aprofitar-los.

Portar la lleva de tancament de la roda davantera en una posició incorrecta ens pot ocasionar un bon ensurt, ja que es pot enganxar amb una branca o colpejar amb una pedra, provocant una caiguda o una obertura indesitjable del sistema de subjecció, amb el consegüent perill de perdre direccionabilidad o pitjor ... perdre la roda davantera; i això és una cosa que et garantim, no voldràs experimentar.
15QR_DRAW, Bicimax, FOXCINCO MINUTS I MAI MÉS
Quan vam comprar una bicicleta nova o canviem la forquilla, moltes vegades el tancament no ens queda on hauria d'estar. El dir, entre 10 i 20 mm per davant de l'ampolla de la forquilla, tal com mostra el dibuix que il·lustra aquest article. Qualsevol altra posició, és considerada errònia, especialment aquelles que deixen la lleva mirant cap al front o cap a terra.
Ajustar la posició és una cosa molt senzilla que tan sols ens robarà cinc minuts i que mai més haurem tocar, ja que en el cas dels tancaments 15QR de FOX, la posició queda fixada.
Bicimax_FOX_ajuste eix 15QR
Un detall important és que la lleva s'ha de tancar amb la força de la mà, mai utilitzant eines o palanques. Si quan tanqui la lleva la palanca està excessivament dura o molt tova, has de recol·locar fins a trobar la posició correcta.
 

COM FER-HO PAS A PAS

Raya_Naranja_divisoria
1_BLOG_AJUSTE_EJE15QR_31. Aquesta posició és totalment errònia. La lleva podria enganxar-se fàcilment amb una branca i nosaltres sortir acomiadats com superman, o podria quedar oberta sense adonar-nos, provocant pèrdua d'estabilitat al tren davanter o la pèrdua del eje.2_BLOG_AJUSTE_EJE15QR2. Per reposicionar desenrosquem l'eix i treballem pel costat contrari a la lleva de cierre.3_BLOG_AJUSTE_EJE15QR_123. A la part dreta de la forquilla (mirant al capdavant) veuràs una "rodeta" amb una sèrie de nombres i osques, i un cargol que estreny una petita peça o trinquet de sujeción.4_BLOG_AJUSTE_EJE15QR_64. Utilitza una clau allen de 2,5 mm per afluixar el cargol de la peça de sujeción.5_A_BLOG_AJUSTE_EJE15QR-75. Per realitzar les fotos i que ho veiessis molt clar hem extret totalment la peça fixadora, però no cal. Si afluixes el cargol unes quatre voltes, podràs regular-sense problema.4_BLOG_AJUSTE_EJE15QR_66. Mou en sentit horari o invers la rodeta numerada que fa de rosca, segons necessitis tensió o no, i torna a fixar-la amb la peça de subjecció. Fixa't en la nova numeració que has triat per si has de tornar a modificarla.7_BLOG_AJUSTE_EJE15QR-117. Torna a posar la roda i l'eix i prova si ha quedat en la posició correcta.8_BLOG_AJUSTE_EJE15QR_48. Recorda que la lleva ha de quedar mirant cap amunt a una distància d'entre 10 i 20 mm per davant de l'ampolla i que mai ha de quedar ni excessivament dura ni blanda.9_BLOG_AJUSTE_EJE15QR_169. Utilitza sempre la força de la mà (mai amb eines). En cas contrari, torna a repetir l'operació fins a aconseguir la posició idònia.
 
EIX KABOLT 15 MM

Raya_Naranja_divisoria
Els eixos Kabolt estan disponibles en color negre i taronja, i en mesures 15 × 100 mm o 15 × 110 mm (eix Boost)
KBOLT_BLOG_AJUSTE_EJE15QR-13
Si vols simplificar l'operació i més estalviar 40 grams de pes, pots utilitzar un dels eixos super lleugers Kabolt, dissenyats pel corredor nord-americà Geoff Kabush.
KBOLT_1_BLOG_AJUSTE_EJE15QR_141. En aquest cas tan sols necessitaràs una clau allen de 6 mm per estrènyer-ho.